CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Tuesday, January 13, 2009

.: Banjir Oh Banjir :.

"Banjir oh banjir..
Kampung kita naik air ee.. owh.. a-a-aiir ee..owh.."
Hahahaha.. tauk sik lagu Salleh Yaacob ya. Muhuhuuhu

Kinek tok sekda topik lain. Cerita banjiiir jak. Kedong cita banjir tok maseh hangat lagi sensasi, macam air sarsi aku pun nak bercerita pasala banjir tok..



Bukan kesah rumah aku dimasuki air.. "Emm.. No! No!"
Tapi kesah hari marek kamek orang disuruh balit awal. Pukul 4 dah disuruh pulang.
Pagi ari marek, sampe ada staff turun opis make soar pendek jak. Ahahaha..
Ya aku madah ngannya.. "Eh, tok bukan dewan penempatan mangsa banjir.."
Pasya mana-mana staff nak umahnya tgh banjir nang mala tepon.. "Dah nait aik?"



Untuk pengetahuan kitak orang.. office aku berdepan ngan sungai.
View yang aku ambik tok dari meeting room kamek orang.
Kamek orang nang ndak alah-alah nyengok ke debah, nak nangga aik dah nait ka belom.
Sekali dah kol 4 gya, air nang pasang menar.
Nangga rumah org di seberang dah nampak atap ajak.
Pa gik.. kamek orang disuruh balit.
Takut terkandas la tek..



Mula-mula nang pikir main-main jak kenak suruh balit.
Sekali ku nangga orang semua packing. hehehe..
Suuknya aku dapat balit awal. Wahahahhaaa

p/s: Sorilah, hp aku sikpat memfokuskan rumah yang dah tinggal atap jak ya. Jadi kitak orang mejin jak la. Nguahahaha

** Tok pulak gambar banjir di Serian. Engineer opis mek orang yang ambik.. Sekpat engkah banyak-banyak. Aku menghormati hakcipta orang bah.. muhuhuhu





6 comments:

SpiTFiRe said...

muhuhuhuuhu bebeh ko tauk umah aku pun banjir juak ehs...tp sampei car porch ajak laa. ko bygkan teruknya banjir ya sampei umah aku sia pun blh nait aik. betrebar tebaran semua pusak aku lari menyelamatkan dirik. muhuhuhuhuhuhu ;(

Deez Harman said...

eish..kesian juak bah dengar rumah orang masuk air, nasib area kmk orang tok ok, sik kenak. rah perumahan lamak banjir.

Anonymous said...

terok ho banjir kali tok zura ho~~ kmk sekpat nak niat~~sb kmk dah d cbu kinek~~tersekat kaki n tgn nak jalan2 melihat2~~uhuhu

Buku Junkie said...

Ayu >> Ada sik ikan masuk lam umah kau. Ahahha..

Deez >> Yalah. Kesian nangga cdak. Nasib juak area kamek sikda papa.

Liza >> Nasib la kitak sik terkanda ngn banjir. hehe.. nangis Kuching nangga kitak leaving city tok Liza..

mytravellicious said...

sian kuching banjir... kat perumahan baru isik nak....

Buku Junkie said...

Org madah sik.. Yalah. Terok banjir di Kuching..